About Wings of Winner


1/15/2015

KangNamSong's Honest Interview for ELLE Korea




Q: Všichni tři jste producenti. Hádáte se kvůli tomu někdy?
Seungyoon: Ne, každý z nás dělá hudbu, kterou dělat chce. Když už jsme na konci tvorby, vzájemně si skladby poslechneme. Můžeme se zaměřit jen na střední tempo a R&B žánr, ale Mino a Taehyun stejně přijdou s úplně něčím jiným. Proces tvorby, kdy si vyměňujeme a sdílíme informace, je skvělou stimulací a i celkem zábavný.


Q: A co skládání?
Mino: Rád skládám v pokoji, ale v poslední době, kdy máme nabitý program, skládám i za pochodu. Bohužel se tak nemůžu koncentrovat tolik, jako doma, kde mám vypnuté světla a puštěný diktafon.

Seungyoon: Obvykle pracuju ve studiu společnosti. První načrtnu kytarové akordy a ty pak obléknu do melodie a textu. Nakonec se sejdu s producenty a skladateli hyungs se kterými tomu dodáme jiskru.

Taehyun: Skládám jen, když nad něčím přemýšlím. Může se tak stát během čtení nebo sledování filmu, anebo když mi prostě něco uvízne v hlavě.


Q: To ale asi nemůžeš dělat každý den, co?
Taehyun: I přesto skládám takhle. Rozhodně si neříkám nic jako: 'Oh, měl bych začít pracovat, abych to mohl hodit do alba.‘ Také ještě skládám, když jsem ve stresu. Pomáhá mi to se uvolnit.


Q: Slyšela jsem, že Mino dobře kreslí. Jak jsi na tom ty, Taehyune?
Taehyun: Sem tam maluji akrylem na plátno. Nic konkrétního, dávám ruce volnost. Kreslím ve volném čase a podobná činnost mě regeneruje.

Seungyoon: Všichni tři jsme studovali uměleckou školu a milujeme kreslení a hudbu. Když jsem byl mladší, chvíli jsem se umění věnoval, pak jsem změnil školu a našel si nové přátele, kteří mě dostali k hudbě.


Q: Studoval jsi na Busan Arts High School, Seungyoone?
Seungyoon: Ano, se zaměřením na hudbu a kytaru. Byla to velmi konzervativní škola. I během trainee periody jsem tam musel alespoň jednou za týden jít.

Mino: Já studoval na Hanlim Arts School, zábavní průmysl. Základem bylo herectví, ale také jsem měl hodiny dabování a rovněž výuku o komedii. Dělal jsem mnoho věcí. Byl jsem součástí první maturitní třídy, kde jsme měli na výběr jen 3 předměty. Taehyun byl v druhé maturitní třídě a ta už měla i praktické lekce hudby a modelingu.

Taehyun: Původně jsem chodil na Korea Arts High School, ale kvůli své předchozí agentuře jsem přešel na Hanlim s hudebním zaměřením.


Q: Teď musíte být hrdí sunbae.
Mino: Hodně mých přátel také debutovali. Dozví se vůbec lidé, že jsme odtud?


Q: Samozřejmě. Jaké důvody vás tak moc táhly a stále táhnou k hudbě?
Mino: Hip hop miluju už od základky. Hrával jsem basket a to mi pomohlo nahlédnout do Africko-americké kultury. Zprvu jsem chtěl být rapperem, přirozeně jsem tedy začal psát rap a nahrávat. Také jsem se přihlásil na uměleckou školu a stal se členem Block B. Během toho všeho se můj sen stát se rapperem změnil na touhu býti zpěvákem. Po nějakých komplikacích jsem se dostal k YG, do společnosti, po které jsem toužil.

Taehyun: Hudbu miluji odjakživa. Když mě máma čekala, pouštěla mi hodně klasické hudby. I teď ji mám rád, kromě Handela. Z něj mám trauma.


Q: Myslíš, že hudba byl tvůj osud?
Taehyun: Původně jsem chtěl být geografem. Mým koníčkem bylo projíždění stanic a prozkoumávání terénu. Když jsem byl na základce, žil jsem v Hanam, ale byl jsem zvědavý, jak vypadá Gangnam. Zajel jsem tam, a když se vrátil, uvědomil jsem si, jak je svět velký.

O zpěvu jsem začal snít někdy na nižší střední. Bylo to období, kdy potřebujete změnu. Cítil jsem, že se chci stát někým, kdo bude všemi uznávaný. Na škole jsem byl tak trochu populární a lidé na můj zpěv reagovali dobře. Říkávali mi, že mám dobrý hlas. Když se pro něco rozhodnu, zůstávám s tím až do konce. Takže když jsem zjistil, že před zpěvákem musím být traineem, neváhal jsem a šel na všechny možné konkurzy. Není skoro žádná společnost, kde bych to nezkusil. Ale všude jsem to podělal.


Q: I u YG?
Taehyun: YG je jediná, kterou jsem nezkusil. Říkal jsem si, že je to nemožné. Když jsem navštěvoval Hanlim, obdržel jsem castingový hovor od YG. Musel jsem zvládnout celkem 4 testy. To se mi povedlo a stal jsem se trainee. Byla to zoufale získaná příležitost.

Seungyoon: Věděl jsem, že Taehyun se sem dostal stejně. V šesté třídě jsem měl s kamarády skupinu MBC, zkratka pro Margarín, Máslo a Sýr (Butter and Cheese) (smích). Lidé říkali, že moje pokusy o zmužnění hlasu byly slizké, proto jsem byl Margarín.


Q: Margarínová vaječná rýže... víš, že je fakt dobrá?
Seungyoon: Nevím, jak chutná margarín.


Q: Jako levné máslo.
Seungyoon: Ah, to jsem musel být fakt špatný. Sakra, měl jsem být Máslo.

Mino: Mám rád Kečupovou vaječnou rýži nebo vaječnou rýži se sojovou omáčkou.

Taehyun: Já grilované vepřové s kečupem.

Seungyoon: Jsem z Busanu, ale nejím sashimi. Alergie.


Q: Vaše chutě jsou... No nic, jak se máte?
Mino: Jsem šťastný.

Seungyoon: Moje tělo je unavené.

Taehyun: Trávím dny, jako by to byl jen sen. Jsem vděčný.

Mino: Takový ten pocit, jako bych dosáhl jednoho ze svých snů?

Seungyoon: Taky je to čas, kdy sníme ještě větší sen.


Q: Z vašeho alba mě nejvíce překvapila Empty, kde jsem dvakrát slyšela jazzové prvky. Je to skvělá skladba, ale prý jste ji nevytvořili vy.
Mino: Podílel jsem se na textu.

Seungyoon: B.I ji stvořil, ale CEO říkal, že WINNER by sedla líp, jak iKON, díky tomu se dostala na naše album. Kdyby titulní track byl naše píseň, bylo by to hezké, ale empty je tak skvělá, že potom netoužím. Hodně umělců zpívá písně, které nejsou jejich.


Q: Nezranil tím B.I vaši hrdost?
Seungyoon: Pořád ji zraňuje! Proč by neměl? Representativní track našeho alba byl stvořen B.I, který je o tři roky mladší jak já! (smích) Ale i tak musím říct, že B.I je skvělou motivací.

Taehyun: Může být náš soupeř, ale já mám jeho hudbu rád. Tvoří fakt skvělý songy.

Mino: Také jsem hrdý na BOBBYho, který vyhrál Show Me The Money 3. Dokonale rozmašíroval předsudky vůči idol rapperům.


Q: Díky Show Me The Money a Mix and Match máte možnost Team B sledovat a jak se tak na vás dívám, přijde mi, že jste si asi oddychli, co?
Seungyoon: Yop, to je pravda. Hlavně proto, že budou taky debutovat.

Taehyun: Mám špatný svědomí z toho, že jim to jde líp, jak nám! (smích)

Seugyoon: Jo, oddechli jsme si, ale máme špatný svědomí (smích)


Q: Během trainee periody jste jen trénovali a během zahraničních aktivit jste vystupovali. Mezi tím vším, nebylo vyčerpávající psát příběhy o lásce?
Seungyoon: Myslím si, že členové mají dobrou představivost. Asi proto, že sledují filmy a poslouchají hudbu. Popravdě, songy postavené na životních zkušenostech nemůžeme psát pořád, protože jich ani tolik nemáme. Je to limitované.

Mino: Já používám předchozí zkušenosti jako základ pro fikci.


Q: To musí být frustrující.
Mino: No to je!

Seungyoon: Během trainee dní jsem o víkendech chodil s přáteli ven. Nebyl jsem tak slavný, takže to šlo, ale teď na to už ani nemám čas. S randěním je to prakticky nemožné.


Q: To mi připomíná film Truman Show.
ALL: To známe!

Taehyun: Viděl jsem ho asi 15x. Miluju roli Jima Carreyho.


Q: Aniž byste měli tušení, okolnosti vás uvrhli do kolotoče událostí jménem WIN. Jako hlavní aktéři, zažili jste nějaký Trumanovský šok?
Taehyun: Všechno má svou negativní stránku. Ale stejně tak má každá věc i pozitivní, která dokáže zatlačit do pozadí tu nepříjemnou. Proto si lidi nakonec zvolí danou práci a stejně tak jsme to měli i my. Neměli jsme na výběr nic jiného, než to překonat a jít dál.


Q: Co jste ztratili a co získali?
Taehyun: Osobní aspekty našich životů zmizely, protože jsme je ukázali publiku. A také jsme ztratili čas sami na sebe.

Seungyoon: Tak jako toto interview bude zachováno v podobě psaní, videa našich největších momentů zůstanou a to vidím jako pozitivum. Díky to mu na to nikdy nezapomeneme.


Q: Co si myslíte o debutovém konceptu? Skupina vyspělých, elegantních a zámožných mužů... něco jako 'vítěz už od narození'?
Seungyoon: Líbil se mi. Myslím, že nám sedl.

Taehyun: Nikdy jsem takhle nežil, říkal jsem si, že to bude sranda a fakt byla. Také si díky tomu víc věřím.

Seungyoon: Díky tomu, že nás lidé viděli v reality show, se celý koncept může zdát jako protiřečící. To, co se tam stalo - jak jsme mizerní ve vaření nebo praní - je všechno pravda. Nicméně, luxus, jenž byl nedílnou součástí po celou dobu našeho debutu, pro nás má velký význam. Pomohlo nám to věřit v to, že odteď budeme žít život přesně takový.

Mino: Byl to prostě jen koncept a mě pořád fascinuje, jak změnil naše myšlení. Myslím si, že luxusnímu oblečení rozhodně neděláme ostudu.

Seungyoon: V tomhle máme všichni rozhodně talent - dokážeme skvěle vykreslit jakýkoli koncept.


Q: Máte rádi vaše jméno?
Seungyoon: Z počátku jsem si říkal: Co to sakra je, WINNER?, ale když jsme jej získali, začalo se mi líbit (smích), protože v každé situaci se můžeme stát vítězi.


Q: A netlačí na vás lidi kvůli tomu?
Seungyoon: Netvoříme hudbu, protože chceme vyhrát. V každém interview musím opakovat, že náš největší cíl je, aby se všichni naši posluchači cítili jako vítězové.


Q: Současně s Koreou jste propagovali i v Japonsku. Máte nějaké tušení, jak se vám podařilo umístit tak vysoko na Oriconu?
Mino: Popravdě, neměli jsme ani čas si to pořádně uvědomit.

Seungyoon. Je tomu tak. Maroon 5 se na Korejských žebříčcích drží vysoko. Je to asi podobný pocit? Nicméně, J-Pop žebříčky, to je jiná liga, protože soupeříme se všemi japonskými umělci. Stojí to za to. Faktem ovšem je, že lidé nějak extra na tuto skutečnost nereagují. Ani my sami jsme zatím neměli čas - měli jsme turné a hodně různých interviews, abychom WINNER šířili do světa... Jako rookies začínáme od podlahy.


Q: Úspěšně se vám povedlo dostat mnoho skladeb z alba na přední příčky. A o tom se psaly tucty článků, což muselo být rozhodně fajn číst. Ne každý je ale podle všeho pro to, aby se idol hudba držela v top desítce.
Seungyoon: Ať už je naše hudba mainstream nebo ne, myslím, že je to jiné, protože máme naprosto odlišný styl, který se idol hudbě vzdaluje.

Taehyun: Ačkoli jsme jedni z mnoha idol skupin, pokud bychom měli mít jen jednu věc, na které si budeme trvat až do konce, tak je to ta, že nejsme jako ostatní idol skupiny. To je také jeden z důvodů, proč odmítáme tvořit hudbu, která by měla znít uměle.


Q: Jak chcete, aby vás vnímalo publikum?
Taehyun: Jako skupinu, která bere hudbu nade vše. Jsme skupina pod YG a tak definitivně musíme následovat odkaz společnosti. Musíme dosáhnout toho, co od nás publikum očekává, ale stejně tak dělat i to, co chceme. Musíme najít ten balanc. Myslím si, že to nám zatím jde celkem dobře. Když děláme interviews, často se nás ptají, jaký je rozdíl mezi WINNER a ostatními idol skupinami. Naši členové se sešli, protože milujeme hudbu. Naše smýšlení ohledně hudby je odlišné od ostatních.

Seungyoon: Myslím si, že v dnešní době si lidé myslí, že upřímnost v písních se pomalu vytrácí. Ale, není v hudbě nejdůležitější, aby posluchači reagovali na hudbu? Šťastně na veselou, smutně na smutnou a nadšeně na rychlou?

Mino: Pokud jde o vkus, nemyslím si, že existuje odpověď. Každý člověk vnímá emoce jinak. Píšeme veselé písně, když jsme veselí, smutné, když smutní. Je to přirozené. Stále mnoha věcí litujeme a to se odráží na prvním albu. Proto bylo tak emocionální. Nicméně, během propagací jsme obdrželi neočekávané množství lásky a začali jsme znovu cítit radost. Díky tomu by naše druhé album mohlo být veselejší a taneční, kdo ví. Nechci, aby měl někdo, co se tvorby hudby týče, nějaké předsudky.

Seungyoon: Samozřejmě, že jsou věci, které bych od lidí chtěl slyšet. Třeba "Myslím si, že vím, co si tyhle děcka myslí, když tvoří hudbu." "Také to cítím." "Soucítím s nimi." A podobně.


Q: Ptal se vás někdy někdo, jestli hudbu děláte pro peníze a slávu?
Seungyoon: Kdysi se mě na podobné věci ptala máma. Vždycky jsem jí odpověděl, že jsem prostě jen šťastný.

Mino: Zajímalo by mě, kolik lidí něco podobného skutečně dělá...

Seungyoon: Sláva, úspěchy... Pokud někdo dělá hudbu s podobným smýšlením, je skoro nemožné udržet si image dobrého idola. V Koreji je jemný rozdíl mezi idoly a umělci. Jedna z věcí, která je jistá, je ta, že jsme začali dělat hudbu, protože ji milujeme a pokud si ji lidé užívají, chceme se s nimi sžít.

Taehyun: Osobně si myslím, že zpěváci musí být trochu blázniví, aby ji byli schopni tvořit. Rovněž je zásadní připustit si, že nejste tak úplně normální, ale stejně tak si zachovat pevné myšlení.

Seungyoon: Setkal jsem se s mnoha lidmi, kteří se chtěli stát zpěváky a mysleli si, že jsou unikátní a speciální a nechtěli si připustit, že se nelišili od jiných. Důvodem, proč tu dnes sedíme, by mohlo být, protože jsme se statečně vzdali rozumných věcí.


Q: Nepřišlo vám, že propagace vašeho alba byly příliš krátké?
Taehyun: Ani ne, ale dokud se všichni nedoví o WINNER, neodpočineme si.

Seungyoon: Během propagací jsme tvrdě pracovali i na dalším albu. Zakončení propagací znamená zakončení vysílání, ale to neznamená, že bychom seděli na zadku a nic nedělali.

Mino: Už jen kvůli společnosti, ve které jsme, nemůžeme odpočívat. Hodně dalších umělců tady se připravuje na comeback nebo debut a propagovat může jen ten, kdo má hotové album. I když nyní stojíme se jménem WINNER, pořád s někým soupeříme. Nemáme vlastně na výběr, musíme makat.


Q: A jak se potom staráte o vaše zdraví?
Mino: Nedělám to. Není čas. Přijde mi, že tohle všechno snáším jen díky mému tréninku za dob trainee.

Taehyun: Mám pocit, jako bych byl neustále bez dechu (smích). Jako by se moje životnost zkracovala…

Seungyoon: Vezmeme li deset let bez dechu jako výhodu, možná budeme schopni později dělat hudbu bez potíží. Alespoň v to doufám (smích).

Taehyun: To raději uteču. Do Evropy.

Mino: Já na Jupiter. Podepíšu smlouvu s NASA!

Seungyoon: Chci na Uran!

Mino: Tam bys zmrznul! První fyzické zdraví! O vesmíru budeme přemýšlet jindy (smích)



Crd: WithWINNER
CZ: Hara

No comments:

Post a Comment

Archive